Projecten 2015

Bijdrage studie Veronica en Irene Mphuru: € 500

Yvonne van Esch uit Boxmeer zet zich in om de kinderen van Beatrice Mphuru uit Tanzania de mogelijkheid te geven om een studie te volgen. Daardoor bouwen zij aan een toekomst, Yvonne kan dat niet alleen bekostigen en heeft ons naar aanleiding van een artikel in de Scherper gevraagd om een bijdrage. Wij dragen graag een steen bij van € 500.

Stichting Leergeld Heusden: € 500

De stichting Leergeld Heusden is heel recent opgestart door vrijwilligers. De stichting wil kansen bieden aan kinderen die in armoedsituaties verkeren en daardoor niet kunnen deelnemen aan binnen-en buitenschoolse activiteiten. Daardoor dreigt sociale uitsluiting.

Binnen de gemeente Heusden gaat dit om 360 kinderen. Het nieuwe initiatief ondersteunen wij met € 500.

Donatie aan Stichting Eardrop: € 500

De stichting Eardrop zet zich sinds 1983 in voor dove en slechthorende kinderen in Kenia en Ethiopië. In deze landen is slechthorendheid bij kinderen een groot probleem. Deze kinderen raken geïsoleerd en worden van hun toekomst beroofd.  Reden voor een groep gedreven KNO-chirurgen en KNO-artsen om in actie te komen. Via Eardrop vormen zij operatie-en opleidingsteams die gezamenlijk 4 of 5 keer per jaar deze landen bezoeken. In 30 jaar heeft Eardrop 6.000 kinderen geopereerd en weer een toekomst gegeven. Wij sturen dat werk van harte met € 500. Daarmee kan de stichting 4 operaties uitvoeren.

Steun voor oprichten Brownies and Downies Kaapstad: € 1.000

Wendy Vermeulen dochter van Bas Vermeulen (eigenaar Bakkerij Vermeulen & Den Otter) woont al 3 jaar in Kaapstad Zuid Afrika en zij weet als geen ander hoe mensen met het Syndroom van Down in Zuid Afrika worden “weggestopt”. En daar wil ze dolgraag iets aan doen door een Brownies&downieS vestiging op te zetten dat zij samen met lokale mensen met een beperking of autisme zal gaan exploiteren. Deze Non Profit Organisation (NPO) is volledig afhankelijk van giften want subsidies zijn daar niet voor beschikbaar. Voor de realisatie van de bakkerswinkel is zo’n 50.000 euro nodig. De stichting Brownies & downieS CT (Capetown) is in het leven geroepen om het project financieel te ondersteunen en te begeleiden. Een prachtig initiatief, wat wij graag steunen met € 1.000

Bekijk hier het artikel uit de Heusdense Courant
SinterklaasmiddagVluchtelingenTotaal.pdf (1.2MB)
Bekijk hier het artikel uit de Heusdense Courant
SinterklaasmiddagVluchtelingenTotaal.pdf (1.2MB)

Donatie aan stichting vluchtelingenwerk: € 560

Deze donatie is gedaan aan stiching vluchtelingenwerk locatie Heusden, om een sinterklaasfeest voor de kinderen te organiseren.