Projecten 2024

Dream4kids: € 500

Dream4Kids organiseert samen met vrijwilligers unieke Droomdagen voor kinderen tussen de 6 en 12 jaar met een trauma. Deze kinderen verliezen vaak het vertrouwen in zichzelf en de wereld om hen heen. Tijdens een Droomdag komen de mooiste dromen van kinderen met een trauma uit. De Droomdag draagt bij aan het zelfvertrouwen van het kind en geeft moed en positieve energie om weer in dromen te geloven.

Schoolbanken voor basisschool in Kenia: € 500

Het doel is schoolbankjes te doneren aan basisschool Emyland in Kenia. Deze bankjes zijn hard nodig om alle kinderen een plekje in de klas te kunnen geven. De bankjes worden in Kenia gemaakt.

Scholen bouwen op Zanzibar: € 750

In april 2024 gaan  16 pabo-studenten en 2 begeleiders naar Zanzibar om op 3 basisscholen Engelse lessen te gaan verzorgen.
Zij willen graag ons steentje bijdragen aan de ontwikkeling van deze scholen zodat de kinderen die hier lessen volgen alle kansen krijgen. Ze zamelen met Gofundme geld in voor bouwmaterialen zodat de scholen hiermee weer verder kunnen bouwen aan betere faciliteiten.

Steun voor baby Edy: € 750

Édy is vorig jaar in mei geboren.Ze was ziek. Hoge koorts, huilerig, hangerig en haar moeder Stefanie belde het ziekenhuis.Na onderzoek bleek Édy de ziekte van Kawasaki te hebben.
Op dit moment ligt baby Édy in kritieke toestand op de kinder IC van het LUMC te Leiden. Afgelopen donderdag is ze per ambulance met spoed vanuit het AMC hier naar toe gebracht omdat de kransslagader inmiddels 7mm was en er een stolsel te zien was.Onder tussen moeten Stefanie en Junior (80km) heen en weer pendelen tussen baby Édy en broer Jaxton.

Gezonde (baby)voeding voor kindertehuis in Arusha: € 500

Annabel Portheine vertrekt volgende week naar Arusha om een maand lang als vrijwilliger te werken bij het Cradle of Love Baby Home. . Daarom wil zij graag geld inzamelen om te zorgen dat het kindertehuis zorg kan blijven bieden aan de kleintjes.